Popüler Yayınlar

Powered By Blogger

23 Eylül 2016 Cuma

İletişim Becerisi



1        

 
  
                  Konuşma bir sonuca varılmak için yapılır, konuşmanın belli safhalarında konu başka yerle gidip konuşma süresi uzayabilir. Konuşulanı karşı taraf anlamıyor hissine kapılsan da. Anlamamak sadece bir taktik olduğunu düşünerek sakin ve güleç bir ton ile anlatmak istenilen tekrar anlatılır. Konuşmanın en başında konuyu 2 dk. çözümleyebileceğini düşünüyor iseniz kafanızda 5 dk. süre verin, bu 5 dakika zaten yerli bir süre olacağı için konuşma farklı noktalara da gitse karşı tarafın sözünü kesmeden lafını bitirmesini derdini anlatması isterse gereksiz konuları da anlatma fırsatı verilir. Konuşma çözümsüzlüğe gittikçe insanda tükenme lobisi başlar ve agresifleşebilir. Burada verilen 5dk süre hatırlanarak konuşmaya tekrar bir kontenjan verilerek zaten bu zamanı verdim bu zamanımı bu konuşma ile geçireceği sakin olacağım şeklinde firenler basmak için kullanılır.   Konuşmayı kontrol altında almak senin elindedir bunu da konu ne kadar dağılırsa dağılsın konuşmayı asıl probleme çekme kabiliyeti olarak dinleyici almalıdır. Gelen kişinin problemi çözülse de, çözülmese de burada fark yaratan iletişimdir ve karşı tarafa verilmiş olan evet gerçekten benimle ilgilenildi hissidir.
23/09/2016

İzleyiciler